Nambie, blijft prachtig - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jurgen - WaarBenJij.nu Nambie, blijft prachtig - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jurgen - WaarBenJij.nu

Nambie, blijft prachtig

Door: chimney

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

06 Mei 2012 | Namibië, Windhoek

Na bezoek aan de sanddunes, die inderdaad hoger en indrukwekkender waren als in Marokko, begon het 2e deel van Namibië. De 1e 2 dagen waren onverwachts zwaar en ondanks dat de uitzichten en het overstekende wild indrukwekkend waren viel het me toch weer zwaar. Het echte off road werk zal nooit mijn favoriet worden en vooral de zogenaamde "Mando"dag hakt erin met 7 uur zadeltijd. De 2e dag was langer qua afstand, maar de laatste 50 km. liepen heerlijk: windje mee over aangstampte klei (bijna net zo goed als smooth tarmac). De 2 dagen erop vielen erg mee en overnachtingen in (dure) lodges maakten het voor mij helemaal luxe. De laatste dag naar Felix Unite was weer "Mando" en inderdaad zware kost. Na een perfect ontbijt ruim een uur later gestart dan de rest samen met Jonny en met een volle pens heerlijk genieten van de prachtige route en omgeving. Het laatste stuk viel tegen, voor het eerst weer pavement en we gingen (door de tegenwind en het valse plat) langzamer dan op de off roads.
Achteraf gezien was het stuk in Namibie vanaf Windhoek meer dan een aangename verassing en voor velen een van de mooiste secties van de Tour.
Mijn gpsies files zijn weer bijgewerkt en wellicht zal ik ook nog wat nieuwe plaatjes uploaden.
Alles bij elkaar staat mijn teller nu op 10.800 km. Aan het einde zal het zo'n 11.500 km. zijn, mits ik mijn zogenaamde EFI behoudt:-) Lijkt me wel genoeg voor dit jaar;-)

  • 06 Mei 2012 - 12:57

    Jan:

    Petje af Jurgen

  • 09 Mei 2012 - 08:52

    Hans:

    Hoi Jurgen,
    Groeten van mij, soort van ex-UWV-collega. Ik hoorde pas onlangs van Marten dat je de TDA aan het fietsen was. Ook nog eens EFI lees ik. Dat hebben wij toen (2008) lang niet gehaald.
    Succes de laatste kilometers in ZA!


  • 09 Mei 2012 - 11:12

    Betty:

    Ik wist niet dat je helemaal naar Namibië zou gaan! Nou, dan zal ik deze sand dunes zeker ook eens gaan bekijken als ze mooier zijn dan Erg Chebbi. Zou Namibië voor mij ook te doen zij op de fiets? Sterkte met de laatste kilometers. Je komt nu uiteraard superfit terug :-) En vele ervaringen rijker :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurgen

Actief sinds 21 Dec. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 19018

Voorgaande reizen:

10 Januari 2012 - 18 Mei 2012

Tour d'Afrique 2012

Landen bezocht: