1e rustdag - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Jurgen - WaarBenJij.nu 1e rustdag - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Jurgen - WaarBenJij.nu

1e rustdag

Door: chimney

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

20 Januari 2012 | Egypte, Luxor

Na 6 dagen cruisen en racen aangeland in Luxor aan de Nijl. Waren mooie dagen met uitzondering van de kou in de avond en de 1e uren in de ochtend.
Ik heb me (toch maar)_ aangesloten bij de zogenaamde racers. Deze groep gaat niet al te hard tot de lunch en zelfs daar wordt relaxed gegeten en gedronken. De sfeer is erg kameraadschappelijk en op lekke banden en afgevallen spullen wordt over het algemeen gewacht. Na de lunch is het rustig beginnen totdat iemand het op zijn heupen krijgt of de wind zorgt voor waaiervorming en de bekende gevolgen. De 1e dagen was ik dan al snel gelost en konden we gezellig in een klein groepje al babbelend naar het kamp rijden. De laatste dagen kon ik aan blijven haken en was ik getuige van echte zenuwachtige koersgedragingen, horend bij het rijden van finales. Very funny:-)
1 keer liep het anders en was het hectisch bij de lunch, 1tje was eerder gestart en had geen lunch genomen, gelijk werd duidelijk dat er 4 serieuze racers zijn. Zij stapten gelijk op hun fiets met de bammetjes nog in de mond. De vogel was echter al gevlogen. De reacties achteraf waren positief: "Good trick you pulled us, man"
Hier in Luxor valt wel iets te zien, tot nu was het vooral woestijn en af en toe aardige uitzichten op de Rode Zee.
Op http://connect.garmin.com/activity/143098310 kan de route worden bekeken door te bladeren naar de volgende activities.
Ik zal nog proberen wat foto's up te loaden..

• 20 Januari 2012 - 20:11

Jan Reijnen:

Gave foto's. Je doet goed mee in de race Jurgen. Komt toch die winners mentaliteit naar boven. Blijf vooral ook genieten van de omgeving. Ook woestijn heeft zo zijn charmes. Ga kijken of ik jouw foto op de kameel op de site van de HC geplaatst kan worden!

• 21 Januari 2012 - 14:33

Marc Wouters:

Hallo, Peter!
    Weer een nieuw avontuur tegemoet?
    Veel sterkte en plezier!! laat je niet kisten.
    Marc

• 23 Januari 2012 - 19:36

Wil Van Der Neut:

Je kan het niet laten en ga weer volop mee in de strijd. Ik ben op dit moment op de Weissensee met Rob en Bart en zijn in voorbereiding voor 3 wedstrijden speciaal voor de masters. Namens deze jongens heel veel succes met je race.

• 27 Januari 2012 - 14:57

André Van Der Grift:

Ziet er geweldig uit! Afgelopen zomer met de famile door Egypte getrokken, zie wel wat punten van herkenning!

Succes en vooral genieten!