Addis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jurgen - WaarBenJij.nu Addis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jurgen - WaarBenJij.nu

Addis

Door: chimney

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

21 Februari 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Addis Abeba,

De spelling is voor mij nog een raadsel, addis of adis..
5 mooie dagen, waarvan de 1e 3 het zwaarste waren, zitten er weer op. De omgeving was briljant, de kinderen meer vermaak dan problem en sinds gisteren werkt mijn darmsysteem ook weer naar behoren.. Happy dus!

Kids:
Door iedereen werd dit verschillend beleefd. Ik en een aantal anderen beleefden er voornamelijk plezier aan, anderen raakten gefrustreerd en geergerd. Volgens mij heeft dat veel met houding te maken, zolang je enthousiast terug groet, zwaait en lacht zijn de reacties idem en blijven de stenen meestal achterwege. Natuurlijk heb ik ook indicidenteel iets toegeworpen gekregen. Helaas(voor de gooiers dan) misten ze allemaal doel:-)
Het leukst blijft toch de allerkleinsten die uit alle hoeken en gaten naar de weg rennen, zwaaiend en allerlei kreten roepend. De inhoud veranderde wel van "joejoejoe" naar "ferengi,.." , "money,money,.." en soms door ons aangeleerde kreten : "happy,happy,..". Dat laatste is natuurlijk wishfull thinking.

Omgeving:
De gebieden waar we doorheen fietsen hadden veel weg van de hautes fagnes en zoals je in zwitserland ziet, alleen dan iets droger en minder groen. De wegen waren af en toe erg hobbelig, wasbord in asfalt, later weer prachtig zwart asfalt. De afdaling naar Addis had gelijkenis met die van La Paz in Bolovia.

De laatste dagen heb ik het heel rustig aangedaan en veel in de zogenaamde ladies-group gereden. Lekker, veel stops en al in een aangename alcoholische roes aankomend in het kamp.

De uitzicht van het kamp gisteren was fenomenaal, uitzicht op een nijl-gorge, welke in sommige opzichten leek op de grand canyon. De biertjes genietend van dat uitzocht smaakten heel goed, net als de wijn bij het kampvuur.

Op facebook ga ik wat foto's toevoegen en de routes van de afgelopen dagen zullen ook weer snel volgen op gpsies..