Lilongwe, regen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Jurgen - WaarBenJij.nu Lilongwe, regen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Jurgen - WaarBenJij.nu

Lilongwe, regen

Door: chimney

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

03 April 2012 | Malawi, Lilongwe

Na 4 dagen door Malawi aangeland in de hoofdstad. Er zaten mooie stukken tussen, het laatste stuk was iets minder. Ongelooflijk groen, heel veel houtkap en gelukkig ook houtplantages. Een vreemd land, weinig auto's, ogenschijnlijk erg arm en een officiele wisselkoers die ver onder de straatwaarde ligt. Dollars wisselen op straat is de beste methode, helaas ben ik door mijn dollars heen;-) Ondanks de armoede is er bijna overal koude soda en bier te koop. In tanzania en kenia was dat alleen in de echte grote steden.
Overigens is de eerste echte regen nu ook gevallen en op de 1e rustdag regende het vrijwel continu. Op de fiets heb ik slechts gedurende 200 meter in de regen gereden. Nu is het weer droog, dus hopelijk blijft het daarbij.
2 rustdagen hier is wat veel, er valt niet heel veel te beleven.
Vanaf morgen zitten we in Zambia op weg naar de Victoria Falls.

Op de site van Herman(ator) staan de detail van de afgelopen dagen goed beschreven: http://www.hermanopreis.nl/