Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jurgen - WaarBenJij.nu Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jurgen - WaarBenJij.nu

Nairobi

Door: chimney

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

11 Maart 2012 | Kenia, Nairobi

Sinds gisteren in Nairobi. Nu zittend in een heel westerse Mall, waar alles te krijgen is. Door zeer matige internetconnecties nu pas weer mogelijkheden om iets te schrijven.

Na Addis waren het (vooral voor mij) lange en vaak ook hele mooie dagen. Het off-road gedeelte in noord kenya was zwaar en moeizaam. Zal nooit echt mijn ding worden. Af en toe gedacht: " Nu gooi ik mijn fiets aan de kant en ga in de truck zitten" Heb die gedachte toch kunnen weerstaan. De vele biertjes (vaakl warm en dan toch nog te drinken) verzachtte veel van de pijn.
Toen we de off roads verlieten werd het leven weer veel aangenamer. Noor kenya leek veel op Ethiopie en was niet bepaald luxe te noemen. De laatste dagen hadden we echte mooie campsites en lekkere koude biertjes en andere versnaperingen. Ook waren de wegen weer voorzien van prachtig glad asfalt. De komende week is waarschijnlijk ook niet al te zwaar met veel safari-rustdagen. Daarna zullen de afstanden en dagen wel weer zwaarder worden.

Qua deelnemers verandert er hier ook veel. Ongeveer 10 nieuwe rijders komen erbij en een aantal anderen rejoinen ons. Mooi! Helaas is er 1 (Klaus) heel ongelukkig gevallen in Noord Kenya en met een gebroken bovenbeen afgevoerd. Toe dan was hij nog, met nog 14 anderen, EFI.

Ik kan nu even geen foto's uploaden en zal proberen deze toch eiendlijk weer eens op Facebook te zetten.
Wel heb ik al mijn routes kunnen bijwerken : http://www.gpsies.com/mapUser.do?username=chimney

• 11 Maart 2012 - 13:31

Michiel Valster:

Goed bezig man !!! Zet um op !!!!

• 11 Maart 2012 - 21:28

Klaas:

tsjaa, met biertjes is veel te compenseren. bij die hitte, stof en zand denk maar eens hoe wij afzien in Thialf... have fun !

• 15 Maart 2012 - 10:45

Gerke:

Het is goed te zien dat je het met behulp van extra brandstof goed maakt Over pafjes hoor ik je niet. Daar zal het wel te warm voor zijn!!!!
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Geniet ervan!
    Het ijs is eind deze week op in Utrecht. Dus het onderhoud aan de fiets begint. Voor een seizoen met goede voorbereiding (!)

• 15 Maart 2012 - 23:27

Albert En Mireille:

Hoi Jurgen
    Hiep hiep hoera,
    een hele fijne verjaardag in Arusha.
    We proosten op je nieuwe levensjaar! Hou vol EFI is toch het doel. In de mail vind je ook nog een foto. Ook de feestelijke groeten van Ruiz en Aisha.