Gondar, luxe na 8 "bush" dagen - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Jurgen - WaarBenJij.nu Gondar, luxe na 8 "bush" dagen - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Jurgen - WaarBenJij.nu

Gondar, luxe na 8 "bush" dagen

Door: chimney

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

11 Februari 2012 | Ethiopië, Gondar

Gondar.. We verblijven in een mooi hotel bovenop een berg uitkijkend over Gondar. 2400 meter hoogte, dus lekker koel in de avond. Na 8 enerverende dagen is dat genieten. De 1e avond hier was er natuurlijk 1 van veel drinken, ouwehoeren en hier niet nader te beschrijven groepsgebeurtenissen. Vooral het gedrag van sommigen met (te)veel drank op was verrassend;-)

Hoe waren de afgelopen 8 dagen:
Eerst 2 lange asfaltdagen met veel wind en in steeds boeiender landschap. Geen douxches of andere was gelegenheden.
Vervolgens 3 offroad dagen, De 1e viel mee, beetje wasbord en veel zandhappen, gemiste lunch maakte ons inventief en kinderen uit een dorp brachten ons water in een emmer. Of dat verstandig was?? De dag eindigde met een bad in een kanaal uitkomend op de Nijl. De 2e dag was worse. Vrijwel de hele dag wasbord, best wel gruwelijk. Vooral mijn armen waren helemaal zuur 's avonds. De nieuwe uitvinding: de donkey shower was heel verfrissend. Hoe dat werkt? Dorpelingen brengen een vat water op een ezel naar het kamp en met behulp van een jerrycan kan er dan gewassen en "gedoucht" worden. De 3e dag was een mix van de vorige 2.
Dag 6 bracht ons in Ethiopie en een waar bierfeest. Heerlijk!! Net op tijd (voor het eten) kwamen we in een bepaalde staat bij het kamp aan.
De laatste 2 dagen waren qua omgeving prachtig en ook het klimmen in plaats van alleen maar vlakke wegen was welkom. De stenen en stokken gooiende kinderen werden zeer verschillend beleefd. Zelf had ik er in gezelschap van John(die met zijn baard op Jezus lijkt) eigenlijk geen last van, vooral plezier van de heel enthousiast " JoeJoeJoe" brullende en zwaaiende kinderen. Veel anderen hadden hele andere verhalen en vooral een aantal vrouwen voelden zich bedreigd.
Zelf ben ik weer lekker bezig de laatste dagen. Hartslagband verloren bij een donkeyshower, computer is stuk en draait nu op een flashcard met Linux software en ook de diarree heeft een weg in mijn lijf gevonden..
Voor de rest is het heel erg genieten:-)
Geen foto's of routes for now, teveel gedoe met deze marginaal functionerende netbook.