Khartoem - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Jurgen - WaarBenJij.nu Khartoem - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Jurgen - WaarBenJij.nu

Khartoem

Door: chimney

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

02 Februari 2012 | Soedan, Khartoem

Na Cairo nu in de 2e grote stad van deze reis. Het laatste stuk ging in konvooi en gelukkig iets sneller dan de trip door Cairo. Daarvoor ook nog even een tijdritje van 21 km. afgeraffeld, voor het eerst sinds 2 jaar weer eens zwaar rochelend bijkomend na de finish. De anderen schrokken ervan: "Blijft ie erin of overleeft ie het??" Ruim 45 gemiddeld:-), windje voornamelijk mee natuurlijk. Daarvoor 3 echte woestijndagen gehad met veel zand, hitte en aangename avonden, waarbij (zonder iets lekkers te nuttigen) er nog een tijdje buiten kon gezeten kon worden. Elke dag werd de hitte ook iets ondragelijker, althans voor de langzameren. De snelleren waren meestal rond 1 uur binnen en hadden maar 1 a 2 uur het genoegen in de hitte te mogen rijden. De 1e dagen was de wind voor het eerst een tegenstander, de laatste 2 dagen werd dat ook weer veel beter, wel zo prettig.

Khartoem:
Dusty, erg dusty.. De camping leek niet aantrekkelijk en dus ben ik samen met Bryce en Jonathan voor de luxe gegaan in hotel Acropole. Hier arriveren ook de nieuwe sectional riders. Het enige lastige is om de taxi chauffeurs uit te leggen waar ze heen moeten;-) Voor het eerst dankbaar gebruik gemaakt van de moderne GPS en smartfone technologie zonder een sim kaart te hoeven gebruiken.
En ook weer eens westers eten: pizza's, hamburgers. Gek hoe je dat opeens echt lekker kan gaan vinden.
Vanaf morgen schijnt het zwaarste stuk van de Tour te beginnen. In 8 dagen van Khartoem naar Gondar en over 6 dagen weer alcohol, mmmm!!

Kan niet bij mijn garmin site. De routes staan nu hier:
Een fotocollectie van Egypte staat hier:

1e deel van Sudan: https://picasaweb.google.com/jurgenm2002/FotoSSudan?authuser=0&feat=directlink

• 03 Februari 2012 - 21:28

Jan Reijnen:

Het is toch wat, dat je zo kunt verlangen naar een alcoholische versnapering.......
    Gelukkig heb je je sigaretje nog.
    Kun je door de race nog wel genieten van de omgeving Jurgen?
    Hier is het koud. Vanmorgen 11.00 uur stond de temp.meter in de auto op -11.5.
    Je begrijpt dat het 11-woord al vaak is gevallen.

• 04 Februari 2012 - 17:33

Hedri:

Hoe moet dat nu Jurgen, er ligt natuurijs en de jongens gaan wrs. midden van de week NK rijden (zonder hun coach?). Jij in de warmte, zij in de kou. Heb je nog tactische tips? Ik zal m'n best doen met de bidonnen en bananen maar zal je geklaag over de kou wel missen. Nog heel veel (fiets)plezier in de warmte en ik zal een stukje natuurijs in de vriezer leggen voor je.

• 07 Februari 2012 - 14:55

Gerke:

Onvoorstelbaar je te zien tijdtijden in die hitte. Wij blijven hier nog een paar dagen -8 graden houden. A.s. Zaterdag NK-oude mannen begin 8.00 uur !!!!! idioten!!!! ben nu 8e geplaatst Wie op natuurijs te veel heeft gedaan of er nog in (wak) zit is gezien!!. Bijzondere Domedarisfoto!!!
    Gerke

• 11 Februari 2012 - 20:42

Jurgen :

Ik heb gezien dat het nogal koud is in Nederland en de elfstedenkoorts hoog was opgelopen. Toch mis ik het helemaal niet, hier rondtrekken is veel mooier!!